Tuesday, December 8, 2009

Abah

Posted by lindamanje at 8:45 PM

Malam tadi tengok movie P.Ramlee… citer Sarjan Hassan. Actually, aku nie peminat sejati filem2 lama lakonan P.Ramlee.. especially filem komedi dia…ahaks..

Tengah syok menonton… tetiba… sedih…hiba….sayu….. huhu… :((

Kenapa ekk?? (mungkin krn skrg nie mmg tengah ‘jiwa kacau’)

Aku sebak… tetiba ingat kat abah. Abah ku seorang pesara tentera… Agaknya dia pun lalui macam2 cabaran @ dugaan masa dalam tentera…

Aku tau… abah xkan sokong sesapa pun (even anak, anak sedara, cucu sedara) dia yg nak jadi askar…. Dia cakap cukuplah dia sorang je rasa…. Pahit manis kehidupan seorg askar….

Abah seorg yg sangat tegas! Dia juga garang….. tapi aku tau, itu semua didikan @ cara hidup seorg askar@tentera. Dia sangat punctual.. pantang kalau kita tak tepati masa!

Aku sayang sgt kat abah!!! Tetiba aku jadi rindu..... rindu nak peluk abah cam dulu... Tapi aku malu....

Aku tau, aku banyak buat salah kat abah... aku banyak buat dia kecewa.... aku banyak ‘menyesakkan nafas’ dia..... banyak menyusahkan dia.... banyak dosa aku kat abah.... :((

Ohh Tuhan.... Kau pelihara lah abahku... ampunkanlah dosa2 nya... Kau berilah kesihatan yg baik kepada dia.... Kau panjangkanlah umur abah... (agar aku dapat menebus dosa2ku padanya... agar aku dapat berbakti padanya....) Kau lindungilah dia di dunia dan di akhirat kelak... Amin Ya Rabbal Alamin.....



0 comments:

Post a Comment

Blogger templates

 

~ my love, my heart, my soul ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Gossip Celebrity