Tuesday, October 20, 2009

SEPI

Posted by lindamanje at 10:28 PM

Minggu nie dah 3 kali aku tengok movie citer nie... touching sangat!! First time tengok masa raya ari tu... tapi x puas ati sbb member ckp kat TV banyak scene dia potong...


"Sepi (menurut sinopsis dari laman web rasmi) adalah sebuah kisah berkisarkan tiga individu lelaki yang hidup di bandar mengenal erti cinta, kehilangan & kesepian.

Adam adalah seorang chef muda yang berjaya — pakar dalam bidang pembuatan manisan (kek) untuk majlis perkahwinan tetapi masih bujang dan sedang mencari pasangan’nya sendiri. Kemudian, seorang lagi insan bernama Sufi yang berlari berbatu-batu sehari sebagai percubaan untuk melupuskan memori bersama isterinya yang telah meninggal dunia. Seorang lagi bernama Imaan yang merupakan penggiat teater sedar yang pentas teater adalah tempat di mana masa silamnya mampu diselesaikan dan masa depannya mampu dilihat."

Tapi, pada aku sendiri... secara jujurnya sangat suka akan jalan citer nie...

Citer nie banyak berkisarkan tentang kasih sayang, cinta mendalam, kehilangan, kesepian... dan macam2 perasaan lagi. Aku paling suka part masa Marya tulis dalam surat (Sufi baca) "Hati saya milik awak... tapi kebahagiaan milik anak saya....apa lagi takdir utk kita?" lebih kurang la camtu dialog dia...

Kalau dalam scene Imaan, rasanya paling sedih waktu dia tengah koma, dia nmpk Pierre (Khalil) datang pujuk dia.. "sudah la tu... cukupla.. awak kena lupakan saya, saya dah xde..." huhu... sedih sgt!! Imaan trauma bila kekasih dia, Khalil mati kena bunuh depan mata dia... sejak ari tu, hidup dia bertemankan bayang2 kekasih dia....

Yang last, paling sedih bila akhirnya.... setelah berbelas tahun setia menanti Marya (Eja), akhirnya bila Marya datang untuk mencari Sufi tempat mereka selalu jumpa, anak dia yg datang.. ckp Sufi dah meninggal... dan dia bagi kotak isi getah rambut Eja...

Apa-apa pun, kena tengok sendiri baru bole faham citer nie.... Garapan citer nie sangat menarik dgn scene2 yg menarik.. shoot yg menarik... semua la menarik...!!

Aku bagi 10 bintang... huhu...





0 comments:

Post a Comment

Blogger templates

 

~ my love, my heart, my soul ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Gossip Celebrity